Sidor

lördag 7 juli 2012

Lördagens händelser

På måndag börjar jag nytt jobb, mycket spännande. Jag kände imorse för att försöka strukturera upp inför måndagen. Kanske låter konstigt, men som Personlig Tränare vill jag vara förberedd på vad som komma skall. Jag fick lite gjort, jag fastnade dock framför något slöprogram på tv så jag får fortsätta imorgon... Eftermiddagen spenderades på mitt extrajobb, 5 timmar med att vara trevlig mot kunder, sälja korv och hyra ut bilar kändes som en bra start (var ett år sedan jag jobbade sist...). Imorgon är det dags för ett till 5-timmars pass, lagom start tycker jag.

Träningsvärken mellan skuldrorna från gårdagens pass känns bra. Jag gjorde en övning som är grym för hållningen, ska ta bilder för att visa. Den kanske har ett namn, annars döper jag den till något flashigt. Imorgon blir det ett nytt pass, längtar redan att stoppa ner mina fossingar i five-fingers!

Efter middagsmys hemma hos päronen, när jag kom hem, upptäckte jag blåljus på vår innergård. Det visade sig vara en ambulans, en stor folksamling stod där också. Jag gick upp i lägenheten och öppnade fönstret för att kika. Då kommer det en ambulanshelikopter och landar på vår innergård, träden flyger och cyklar ramlar. Fler samlas på innergården för att se vad som hänt, likaså jag. Enligt vad personer omkring mig sa så har det skett en fallolycka från en balkong på tredje våningen. Det var mycket folk i lägenheten, några poliser bland dem. Det känns obehagligt när det händer så pass nära. När jag åkte från päronen hörde jag ambulansljud, så det hade hänt precis innan jag kom hem. På något sätt är jag glad att jag inte var hemma när det skedde, tänk de skriken och oron... Jag hoppas att den person som ramlat klarar sig bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar