Sidor

lördag 7 juli 2012

Frukost

Jag älskar att äta frukost. Att sätta sig ner på morgonen och lugnt och försiktigt ta sig an dagen. Läsa tidningen samtidigt som nyhetsmorgon är på i bakgrunden. Precis som idag.


 Dagens frukost
Turkiskt yoghurt med stekta äppelbitar i smör, kanel och havregryn
Tropisk juice

Den här mixen har jag ätit från och till under en längre tid, riktigt gott och något jag håller mig mätt på. Turkiskt yoghurt har en fetthalt på 10% som tillåter en mättnad under en längre tid än exempelvis filmjölk på 3% fetthalt. Jag är ingen LCHF:are, men jag ser de positiva fördelarna med att äta mindre kolhydrater för min egen del. Jag får inte mina humörsvängningar på samma sätt som tidigare när min kost innehöll mer kolhydrater. Jag har hittat en kosthållning som fungerar för mig, och det är inte alls säkert att detsamma passar dig! Jag experimenterade mycket under tiden jag pluggade för att hitta en kosthållning som passar min kropp och knopp. Till slut hamnade jag rätt. Testa du med!

Hur ser dina frukostrutiner ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar