Sidor

fredag 13 juli 2012

Dagens pass


Efter en celsius var jag igång! Upp med tvätten, upp på cykeln och iväg till gymmet.


Dynamisk rörlighet som uppvärmning
Superset 1: latsdrag & armhävning (12/12, 30kg - 12/12)
Superset 2: hantellyft sidan & rotatorcuff (12/12, 5kg - 10/10, 3kg)
Superset 3: pulley & tricepshävning (14/10, 30kg/25kg - 15/15)
10 ormen
Sidplanka 60 sekunder per sida


Genom att köra två övningar efter varandra och ha en kort vila mellan seten, tröttar du ut muskulaturen snabbare, än om du väljer att träna en muskelgrupp i taget med vila mellan seten. Jag tycker det är skönt att maxa ut musklerna och känna hur jag knappt orkar lyfta det sista. Det bränner i musklerna och det är det som ger resultat!

Regnet öste ner när jag var klar, så jag satte mig i soffan framför tv'n och kollade på något viktprogram. Kikade ut genom fönstret för att hålla koll på regndropparna. Till slut: I saw un oppertinuty and I seized it! Jag cyklade hem fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar