Sidor

fredag 27 juli 2012

Dagens pass

Frukost ner i magen och iväg till gymmet. Idag blev det armar, axlar, rygg och mage på träningsschemat! Jag kände för att köra slut på bålen med en massa olika övningar.. jag lyckades! Till slut skakade hela jag :) Vilken härlig känsla. Av någon konstig anledning kom jag att tänka på hur myosin- och aktinfilamenten arbetar medan jag stod i plankan och kämpade. Knäppt.

Övningar jag körde:
Latsdrag
Pulley
Pullover - triceps
Axelpress
Situp på boll
Plankan i alla dess varianter


Efter lunch var det dags för frisörbesök. Jag vet inte hur länge sedan jag var där och när jag sa att det kanske var över ett åt sedan skojade frisören: "så där får man inte säga högt på en salong...". Hon klippte av det slitna, vilket inte var så mycket. Det jag blev mest förvånad över var att hon sa att jag har tunna hårstrån.. hmm. Jag har i princip hela mitt liv haft krulligt/lockigt/tjock hår. Nu har jag tunt... Jag köpte Maroccianoil som tydligen är det senaste på marknaden. Innehåller bland annat massa vitaminer och mineraler och gör håret tåligt vid värme. Jag har ju plattat mitt hår under mina dagar och inte använt värmeskydd - kanske det som satt sina spår. Däremot så sa frisören att det går att få fylligt och tjock hår igen, det gäller att sköta det. Nu har jag min olja - ett steg i rätt riktning!

Ny frilla!

Fredagseftermiddag och solen lyser igenom molnen som just började bolma upp på himlen. Rosé på balkan tillsammans med senaste skvallret gäller nu.

NJUT AV HELGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar