Sidor

tisdag 5 februari 2013

Tisdag 5 februari

Idag har det varit fokus på mitt jobb inom truppgymnastiken. Det blev en liten sovmorgon (som jag ville dra ut på så länge som möjligt...) innan det var dags att ge sig iväg på konsulentmöte hos kommunen. Alla vi som är anställda inom föreningslivet träffades för mingel och information om vad som komma skall under 2013. Vi fick en kort presentation om hur användning av alkolhol, narkotika och tobak har förändrats över åren hos åk 9 i grundskolan och åk 2 i gymnasiet. Under samma period som användning av rökning har gått ner så har användningen av narkotika gått upp. En tankeställare! Jag fick chansen att prata med kommunen om den hall vi tränar i och vad som behöver åtgärdas.

Efter mötet var det dags för träning, pass nummer 5! Jag ökade vikter på några övningar och det kändes i musklerna. Jag fick verkligen kämpa på sista repetitionerna på sista setet. Jag har under de två senaste månaderna (en utomlands) inte känt någon sug efter skakande muskler och svett på gymmet. Man ska inte ropa hej för tidigt, men långsamt börjar jag hitta den känslan igen, känslan att längta till ett träningspass.

Nu på kvällen har jag haft mitt crosstraining-pass på SATS Kista. Ett härligt gäng som kämpade tillsammans med övningar som utfallssteg, fällknivar, armhävningar och annat gott! Jag får sån energi av mina klasser och hoppas att deltagarna gillar klassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar