Sidor

måndag 9 juli 2012

Vara instruktör

Det var några veckor sedan jag gick på ett spinningpass, idag var det dags. Jag såg fram emot att sitta och trampa på cykeln, höra grym musik och glömma bort livet utanför salen. Det var en instruktör som jag aldrig haft förut, och tyvärr kommer jag inte vilja cykla igen med samma... Jag försöker cykla för så många instruktörer som möjligt för att skaffa mig erfarenhet om vad som är en bra respektive mindre bra instruktör där framme. Det är så viktigt att deltagarna känner att de har roligt samtidigt som de blir utmanade!

En komplett instruktör: motivation -- teknik -- musik -- passdesign -- pedagogik -- kommunikation & instruktion -- fysik -- ledarskap

Alla delarna är lika viktiga, egentligen oavsett vilken gruppträning som ska instrueras i. Det gäller att hitta en bra kombination som man sedan använder och kör järnet med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar