Sidor

måndag 9 juli 2012

Träningsplan ändrad

Ibland blir det inte som man planerar... som idag. Jag förberedde inför mötet idag på förmiddagen och innan lunch stack jag till gymmet för att köra ett helkroppspass på en timma. När jag kört uppvärmningen kommer jag ihåg att elen ska slås av hemma kl.12.00.-14.00. Vi har tagg-system vid porten, så det betydde att jag inte skulle komma in genom porten på två timmar (trodde jag). Jag körde därför ett 20 minuters cirkelpass och vände sedan hemåt.

Dynamisk rörlighet som uppvärmning
2 varv, 15 reps: jump squat (TRX) - armhävning (TRX) - situp (swissboll)
2 varv, 10 reps: utfallshopp (TRX) - låg rodd (TRX) - lår curl (swissboll)

Pulsen gick upp och jag blev blank i pannan. Det var ett kort och intensivt pass. Så istället för 60 minuters helkroppsstyrka, blev det 20 minuters helkroppsstyrka och nu på kvällen har jag bokat cycling och core.

Ändrade planer betyder inte borttappade planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar