måndag 11 februari 2013

Måndag 11 februari

Vaknade med huvudvärk och där har den varit hela dagen. Släpade iväg mig till gymmet och hade SATSYou i tre timmar. Jag kände själv att jag inte var på topp, men fake it til you make it. Dra på smilbanden och var service-minded! När jag var klar var det dags att åka hem och då smällde det till. Istället för en arg huvudvärk så blev det sprängande huvudvärk. Avbokade det mesta för kvällen med gymnastiken och totaldäckade i soffan.

Så... ingen träning idag heller.
Vill verkligen träna! Det är irriterande att inte kunna göra det när jag verkligen vill.

söndag 10 februari 2013

Lördag 9 februari & söndag 10 februari

Helger är alltid svåra med träning och mat tycker jag. Istället för ett svettigt träningspass så blev det ett lugnt och skönt BodyBalance-pass. Det var lagom ansträngning för dagen.

In i gymnastikhallen för att träna gymnaster som snurrade volter och sedan iväg på examensfest. Det är lillsyrran som blivit SSK och ska fira det med sina vänner! Festen var på hemlig plats en bit utanför civilisationen, så vi tog bilen. När andra drack öl och drinkar, drack jag vatten eller alkoholfri öl.

Idag söndag har vi inte gjort många knop. Sovmorgon, slötittande på tv och faktisk ingen träning. Har inte känt mig helt hundra i kroppen. Imorgon är det måndag och nya tag!

fredag 8 februari 2013

Fredag 8 februari

Jag vaknade med lätt feber, så jag var tvungen att ställa in PT-kund och SATSYou-kund. Jag somnade om och försökte sova bort febern. Jag kände mig lite bättre vid lunch, men det blev tyvärr ingen träning för min del..

torsdag 7 februari 2013

Torsdag 7 februari

På torsdagar är det som vanligt PT-kund och Transformer. Det var ett härlig gäng som körde 45 minuter Transformer. De senaste gångerna går jag och torkar upp svett på golvet, ett tecken på att deltagarna tagit i rejält!

Torsdagar är också pannkakstorsdag med kollegorna. Jag körde passet på 40 minuter istället för 60 minuter. Jag kortade ner konditionsdelarna, men inte på intensiteten! Jag käkade pannkakor, men inte så jag blev proppmätt (som jag brukar göra).

På kvällen var det gymnastik. Ett lag ska tävla nästa helg, så det var fokus på tävlingsvarv.

onsdag 6 februari 2013

Jobbskor


På gymmet är det svarta/mörka kläder som gäller när vi jobbar. Det betyder att det enda plagg som kan/får vara färgglatt är våra skor. Såklart ska det utnyttjas (varför jag inte använder mina svarta Vibram). Skorna på bilden är ett par Nike Free 5.0. Lila leopard. Jag tycker de är galet snygga och blir glad varje gång jag stoppar ner fötterna. Både kollegor och medlemmar har sagt att skorna är snygga och undrar vart jag köpt dem. I Australien blir mitt svar! Om det är något som jag tycker är kul att handla utomlands så är det träningsskor och bikinis.

Morgonkunden är tränad för idag. Nu blir det pyssel och jobb hemma och sedan lunch med kompis.

tisdag 5 februari 2013

Mellanmål

Under tiden som jag åkte buss hem från Kista så surfade jag runt på lite bloggar. Jag hittade då dessa energibollar. Jag smet in på affären och köpte mandelmjöl (tog ett tag att hitta det) och jordnötssmör. Proteinpulver har jag hemma. Jag gjorde en liten sats för att se om de var goda, och till min förvåning är de goda! Jag smakade på en liten nu på kvällen, god!



Både på måndagar och tisdagar äter vi sen middag, ca 21.30. Kanske inte optimalt med tanke på att jag kör WoS nu under februari, men jag gör så att mitt sista mål för dagen blir ett kvällsmål. Alltså inte så stort med mycket kalorier. Idag har det blivit en paj - bacon, ost och spenat!



Tisdag 5 februari

Idag har det varit fokus på mitt jobb inom truppgymnastiken. Det blev en liten sovmorgon (som jag ville dra ut på så länge som möjligt...) innan det var dags att ge sig iväg på konsulentmöte hos kommunen. Alla vi som är anställda inom föreningslivet träffades för mingel och information om vad som komma skall under 2013. Vi fick en kort presentation om hur användning av alkolhol, narkotika och tobak har förändrats över åren hos åk 9 i grundskolan och åk 2 i gymnasiet. Under samma period som användning av rökning har gått ner så har användningen av narkotika gått upp. En tankeställare! Jag fick chansen att prata med kommunen om den hall vi tränar i och vad som behöver åtgärdas.

Efter mötet var det dags för träning, pass nummer 5! Jag ökade vikter på några övningar och det kändes i musklerna. Jag fick verkligen kämpa på sista repetitionerna på sista setet. Jag har under de två senaste månaderna (en utomlands) inte känt någon sug efter skakande muskler och svett på gymmet. Man ska inte ropa hej för tidigt, men långsamt börjar jag hitta den känslan igen, känslan att längta till ett träningspass.

Nu på kvällen har jag haft mitt crosstraining-pass på SATS Kista. Ett härligt gäng som kämpade tillsammans med övningar som utfallssteg, fällknivar, armhävningar och annat gott! Jag får sån energi av mina klasser och hoppas att deltagarna gillar klassen!

måndag 4 februari 2013

Måndag 4 februari

Ny start på veckan, härligt! Tidig morgonkund som vanligt på måndagar vilket betyder uppgång 05.20 för min del. Om det inte vore för mörkret så vore det helt OK, men när det känns som natt så är det ingen höjdare.

Efter morgonkunden och en kopp kaffe så var det dags för pass nummer 4. Idag byttes ena övningen ut, annars var de andra samma som de tre första dagarna. Som uppvärmning (cardio 1) cyklade jag. Mellan cirkel 1 och 2 hoppade jag hopprep i 5 minuter (cardio 2) och så gjorde jag samma mellan cirkel 2 och 3 (cardio 3). Det känns i vaderna nu, skönt. Försökte mig på att göra några double-unders, men det enda jag åstadkom var snärtmärken på ben och säte. Måste öva och bli bättre helt enkelt.

Tre lunchkunder senare tar jag bussen mot gymnastikhallen och nästa jobb.

Btw, Body Worlds var riktigt intressant. Vi var inte de enda som hade åkt dit sista dagen, det var väldigt svårt att hitta parkeringsplats. Någon som var där? Vad tyckte ni?

söndag 3 februari 2013

Söndag 3 februari

Solen lyser utomhus, en liten frukost ligger i magen. Jag laddar inför dagens träningspass - Body Combat. Jag har aldrig testat det passet förut, så det ska bli spännande. Det är jag och mannen som ska slåss och boxas i luften.

Efter det så åker vi till Södertälje och Tom Tit för att gå på Body Worlds. Det är sista dagen idag, och vi har förskjutit vårt besök ändå sen utställningen typ öppnade. Vi var på en annan likadan utställning i Dublin förra året, så vi vet vad vi har att förvänta oss. Även om det är lite äckligt, så är det mest intressant.

lördag 2 februari 2013

Lördag 2 februari

Gårdagens träning var svettig och härlig! Mellan kunder tränade jag februaris första kick-start pass! Passet tog inte en hel timma (jag hade bara 50 minuter på mig) så jag förkortade konditionsbitarna till 8 minuter vardera och så körde jag med lite mer tempo mellan styrkeövningarna.

Idag var det som vanligt gymnastikträning i 4 timmar. De äldsta tjejerna fick till flera tsuckor med kort ansats och de yngre skruvade helskruvar till stå, flera stycken för första gången! Vi har flera tävlingar under våren, ska bli riktigt roligt att tävla!

Dagens träning blev enbart styrkeövningarna hemma i vardagsrummet. Vi har haft en motionscykel, men det har vi donerat till gymnastikhallen. Istället blev det ett ökat tempo mellan övningarna för att få upp flåset. Magövningarna kändes rejält idag, härligt!


Jag försöker få in fler mål mat om dagen. Enligt WoS så gäller frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål. Svårast är väl på helgerna att få in 6 mål mat (har en tendens att sova länge på lördagar). Idag har det blivit frukost, mellanmål, mellanmål och snart middag. Ovanför är gårdagens mellanmål - turkisk yoghurt med vindruvor. Gott och mättande!

Jag har precis tagit alla mått och i morse tog jag bilder. Nu ska jag lägga in de på min WoS-sida.

Ha en mysig lördagskväll!

fredag 1 februari 2013

Fredag 1 februari

Två tidiga morgonkunder innan det är dags för en härlig (och efterlängtad) träningstimma! Första   passet med World of Shape (hädanefter WoS)!

Mina mått och bilder tänker jag göra under dagen eller imorgonbitti, hade inte tid imorse. Vilopulsen togs imorse. Alla bilder, mått, vilopuls (från idag och sista dagen) kommer jag avslöja när min träningsmånad är över. Jag och en kompis var med på samma för 1,5 år sedan. Ska bli intressant att se skillnaden i allt mätbart, men också i övningarna som vi får. Jag ska försöka att inte tänka så mycket om förra gången utan fokusera på här och nu.

Jag fick i mig några vindruvor innan jag gick hemifrån, jag är ingen höjdare på att äta tidigt på morgonen. Jag tog med mig yoghurt och vindruvor som jag får äta mellan kunderna för att ladda depåerna.

Varför ska jag genomföra detta? Jag vill ha utmaningen att träna och testa nya övningar. Plus att jag vet hur bra jag mådde förra gången att jag vill dit igen!

Är det några fler som ska träna en timma om dagen under februari? Kanske du bloggar om det? Skriv en kommentar så kan vi peppa varandra!